Ana içeriğe atla

Kaptan Daimi Emirleri (Türkçe)


KAPTAN DAİMİ EMİRLERİ

(|) Kaptandan gelen daımı emırler.

Kaptan daımı emırler yayınlar, boylelıkle kendısının kopruustunde bulunmadıgı zamanlarda nobetcı zabıt kesın olarak bu emırlerden sorumludur ve buna baglı olarak gereklı faalıyetlerde

bulunmak zorundadır. Kaptanın daımı emırlerı nobetcı zabıtın kolaylıkla basvurabılmesı ıcın kopmustunde bulunur.

(ll) Sefer Planlanması:

Lıman kalkıslarından once tum seyır harıtaları 3.kaptan tarafından hazırlanır. seyır

planlanmasından once, kullanılacak olan harıtalar butunuyle duzeltılır ve mumkunse bunların en son baskıları olması saglanır.

Asagıdakı bılgıler goz onunde bulundurularak form doldurulur;

Geminin rotaları

Dönüş noktaları

Kullanılacak haritalar

Geminin tahmini hızı

Vanş noktasına olan mesafe

Geminin ratosı üzerindeki tehlikeler ve buna paralel olarak degısecek yenı mesafe Herhangi Bir trafık ayrım planı

Seyır sırasında sıg sular

Gıdılecek olan Iımanda mınımum derınlıkler

10. Seyırde ve gıdılecekolan Iımanda maksımum ve mınımum akıntılar ve akıntı sıddetlerı 11. Gemıyı etkıleyen guclu akıntılar

12. Gıdılecek olan Iımanda dıger tehlıkeler

Gemının baska bır rıhtıma yada bır kanal gecıs bolgesıne transferı, gereklı goruldugunde yalnızca Kaptan tarafından, olası tehlıkeler ve zorluklar (Ornegın ; Gemının su kesımı ıle ılgılı az dennlık, Kopru altından gecısler, med-cezır degısımlerı, dar gecısler, guclu akıntılar ıle karsılasılabılcek alanlarda gecıs.) goz onunde bulundurularak seyır planlanacaktır.

(Ill) Vardıyalar:

Kopruustundekl vardıyalar ozel rotalar yada gemı turlerı ıcın aksı bıdırılmedıkce 4/8 konseptıyle uyum ıcınde olacaktır.

Vardıyalar asagıdakı gıbı gerceklesecektır.

Ilk Vardıya 04.00 / 08.00 16.00 / 20.00
lkıncı Vardıya 08.00 / 12.00 20.00 / 24.00 Ucuncu Vardıya 12.00 / 16.00 00.00 / 04.00

(Vl) Vardıza Sırasında

1. Vardıya zabiti asagıdakılerı saglamak ıcın duzenlı kontroller yapmak zorundadır; Serdumen yada otomatık pilot dogru rotada ılerlemektedır.

Standart pusula hatası vardıyada en az bır kere ve mumkunse rotanın buyuk olarak degıstırılmesının ardından belırlenmelıdır.

2. Gemının Mevkısının Tesbıt edılmesı;

. Vardıya zabıtı gemının mevkıını tesbıt etmek ıcın olabıldıgınce cok metodu kullanmalıdır.

. Radar tarafından tesbıt edılen mevkıı, mumkunse karadan alınan kerterızle vs. Kullamlarak kontrol edılmelıdır.

. Gemının pozısyonu duzenlı arlıklarla kontrol edılmelı ve bu kontrol . aralıkları kosullara ve gemının hızına baglı olarak gerceklestırılme aralıkları kosullara ve gemının hızına baglı olarak gerceklestırılme yarım veya 1 saat sıbı )

. Okyanus gecıslerınde oglen konumu ( Non Postıon ) astronomık ıncelemelerie kontrol edılmelıdır.

Vardıya zabıtı seyır jurnalınde butun kayıtları tam ve acık olarak tutmalıdır. Sayet herhangı bır duzeltme yapmak gereklı ıse. satır uzerıne bır cızgı cızmelı ve

degısıklıklerı bunun yanına kaydetmelıdır. Hıc bır durumda seyır gıbı seyır bılgılerınf ıcermelıdır;

Rotada herhangı bır degısıklık, Sabıt bır noktaya olan uzaklık yada okyanus sularında enlem ve boylam bılgılerı.

Ruzgarın yonu ve sıddetı. gorus mesafesı gıbı konular dahıl hava kosulları Denız ve olu denızlerın durumu

Mevcut kosullar altında gemının hareketlerı

Izlenen rota ve dusme,Gyro hatası,set ve drıft

Vardıya sırasında kat edılen mesafe

Makına suratı

Barometre basıncı ve sıcaklık Olagan ustu herhangı bır konu hakkındakı ayrıntılı bılgıler.

Zabıtın dusuncesıne gore gemının guvenlı olarak seyrını etkıleyeoek olan dıger herhangı bır olay.

Vardıyanın devredılmesınden sonra, vardıyayı devreden zabıt, kosullar gerektırdıgınde, gemıde ya da belırlı bır alanda ( Ornegın : yasam mahallı, yuk bolumler, ana guvene gıbı )

bır kontrol tur yapmalı ya da vardıyasındakı herhangı bır kontrolun yapılması ıcın gorevlendırılmelıdır.

(VII) Sığ Sularda Seyir:

1. Alan ıcın uygun olan ve elde edılen en son bılgılerle duzeltılmıs olan gemıdekı en

buyuk olceklı harıta kullanılmalıdır. Mevkiler sık aralıklarla konulmalıdır. Kosullar elverdıgınde, mevkıler bırden fazla yontem kul lanılarak yapılmalıdır.

2. Vardıya zabıtı butun ılgılı seyır ısaretlerını pozıtıf olarak tanımlamalıdır.

(Vlll) Kaptanın Cagrılması:
1. Vardıya zabıtı asagıdakı durumlarda kaptana hemen haber varmalıdır.

. Sınırlı bır gorus mesafesı ıle karsılasıidıgında ya da boyle bır durum beklendiğinde

Trafik kosulları veya dıger gemılerın harekatları ıorun cıkırdıgındı Rotanın surdurulmesınde sorunlar yasandıgında

Beklene zamanda kara yada bır denız ııaretı gorunmedıgınde veya bır m lurch duyulmadlgmda.

. Beklenmedık bır sekılde kara yada bır denız ııarotı ıle karıılaııldıgında veya bır ses degısımı oldugunda.

. Makınaların. dumenın Ya da herhangı bır gereklı seyır donanımının arızalanması durumunda

. Kotu Havada. havadan dolayı herhangı bır zarar gelebılme ola sılıgında . Gemi buzul yada kazaya ugramıs gemı gıbı bır denız tehlıkesıyle karsılasıldıgında . Zabıtın suphelendıgı dıger herhangı bır durum yada acılıyette

2. Yukarıdakı durumlarda Kaptan'ı derhal haberdar etmeden, vardıya zabıtı kosullar

gerektırdıgınde gemının guvenlıgı ıcın tereddut etmeden acılan yapılması gerekenlerı gerceklestınr.

(IX) Pılot Alınarak Seyir Kaptan / Pılot llıskısı:

1. Vardıya zabıtı pılotun faalıyetlerı ya da davranısları konusunda herhangı bır supheye
sahıpse, Pılottan konu ıle ılgılı acıklayıcı bılgıler alır.

Suphe devam ederse, vardıya zabıtı Kaptan'ı ıvedılıkle bu durumdan haberdar eder ve Kaptan'ın gelmesınden once gereklı ıslemlerı ger ceklestırır.

2. Kaptan Pılot llıskısı

o Kaptanın gemısının guvenlıklı seyrı konusundakı sorumlulugu pılot yada Iıman pılotu gorevde ıken de ortadan kalkmaz

. Kaptan ve zabıt|erı pılotun gemıyı kumanda edısını kontrol etmek zorundadırlar ve bu kısıler gemının guvenlı seyrının tehlıke altında oldugunu hısstetıklerı anda kumandayı ele almak konusunda tereddut etmemelıdırler.

. Kaptan, Pılotun yetersızlıgının gemının guvenlıgını tehlıkeye attıgım dusunurse. gemının guvenlıgını saglayacak gereklı ıslemlerı gerceklestırır ve pılotun yerıne bır baskasını ısteyebılır. olyın ayrıntılı bılgılerı seyırjurnalıne kaydedılmelıdır.

(X) Kotu hava ve Hız dusurulmesı :

1. Zaman ve bolge uygun oldugunda kotu havanın oldugu bolgeden kacınmak ve gemı ve / veya yuk uzerlnde bır hasar tehlıkesıne meydan vermemek ıcın rota degıstırmelıdır.

2. Kaptan, kotu havada gemı ve makınalar uzerınde zorlama ya da hasar meydana gelmesını onlemek ıcın gemının hızını dusurmelıdır.


(XI) Trafık Azınm Planlan :

1.Traük ayrım planları dahılınde seyredıyorsa. belırlenen genel trafık yonetmelıgıne uyacak ve 1972 yılı uluslararası Denızde Catısmayı onleme Tuzugune ve dıger ılgılı hukumlerıne

baglı kalacaktır. Kaptan. guvenlıklı seyır ıle ılgılı olarak butun zabıtlerın kural 10'u anlamasını ve buna uymasını saglamalıdır.

Z.Kaptan, Kopruustu donanımının olanaklı kıldıgı ve mumkun olan yerlerde, bır tarfık ayrım planına gırmeden once, ılgılı trafık kontrol ıstasyonu ıle ımbat kurmalı ve gemının konumu. rotası, hızı, gıdecegı yer ve plana gırılmesı ongorulen zamanı bıldırmelıdır.

Kaptan gemının gecısı sırasında duzenlı aralıklar halınde gemının rotasını ve hızını bıldırmeye devam etmelıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Aracı kurumlar 'Simsarlar' nasıl gemiye gidilir ve telefon numaraları

Gemiadamı oldunuz tebrikler. Sıra şimdi bir çok yeni meslektaş ve meslektaş adaylarımızın en büyük problemine. İş bulma iş bulmaya çalışırken büyük meblalar kaptırma. Kimdir bu simsarlar? Öncelikle simsarla işemi gidilir demeyin bu simsarlık işinide layıkıyla yapan çok sayıda insan var. Ama malesef her sektörde olduğu gibi bu alandada dolandırıcı emek hırsızı bir çok insan var. Bu yazımızda simsarlarla işe yani gemiye nasıl gidilir. Ne kadar ödemeliyiz onları yazıcaz. Simsar kimdir şirketlerle bağlantısı olan personel temimini sağlayan insanlar. Tabiki bunun bir bedeli var Kaç para ödemem lazım? 1 maaş tutarının maksimum %20 si olmalıdır. Anlaşmanıza göre daha düşük olabilir. Mesela maaşınız 1000 usd anlaştınız. Geldi ilk maaş zamanı bu paranın %20 si simsar arkadaşa gidicek. Ama şirket ödeyecek personel karışmaz. Kesinlikle nakit para vermeyin ne olursa olsun inanmayın. İşini düzgün yapan aracı kurunların bir ksımının numarası bunlardır ; Melek Karacan +

BASİT DRAFT SÖRVEY HESABI

Adım adım Draft Surveyi Deplasman(displacement),geminin taşırdığı su miktarıdır yani tüm ağırlığı. Adım-1=Draftların saptanması Baş draft=(iskele baş draft+sancak baş draft)/2 kıç draft=(iskele kıç draft+sancak kıç draft)/2 vasat draft=(iskele vasat draft+sancak vasat draft)/2 Adım 2 = Draft düzeltmesi Elde ettiğimiz draftlar gemi dikmelerinin üzerinde bulunmadığından aşağıdaki formüllerle düzeltilirler. Baş draft düzeltmesi =(lf / lbd)x trim kıç draft düzeltmesi=(la / lbd)x trim vasat draft düzeltmesi =(lm /l bd)x trim lf = baş draft markaları ile baş dikme arası mesafe la = kıç draft markaları ile kıç dikme arası mesafe lm = vasat draft markaları ile vasat dikme arası mesafe lbd =baş ile kıç draft markaları arasındaki mesafe lbd = lbp-(la+lf) Bir geminin başa trimli olması istenmeyen bir durumdur.Bundan dolayı başa trimli gemilerde draft işaretleri - kıça trimli gemilerde işaretler +dır. Adım 3 = Düzeltillmiş draftların ortalaması alınır.

İş Arayan Denizciler için Gemide iş

İSİM SOY İSİM  YETERLİLİK/GÖREV TECRÜBE(VARSA)  TELEFON NO YORUM KISMINA YAZIN İŞVERENLER SİZİNLE İRTİBATA GEÇŞİN.  Bu konulara dikkat. Lütfen okuyun..  Simsarlarda nelere dikkat etmelesiniz. TIKLA...  Yüksek maaş ilanları yalan Dikkat edin TIKLA...