Ana içeriğe atla

Gmdss Jurnali Nasıl Doldurulur Test ve Kayıtlar


Güverte jurnali gibi GMDSS jurnalinin de düzgünce tutulması kurallara bağlanmıştır. Günlük, haftalık, aylık testlerin yanı sıra kalkış ve varış kayıtlarının düzgünce yazılması gerekmektedir.
Günlük Test Kayıtları
– VHF testleri için
“VHF UNITS HAVE BEEN TESTED. PRINTERS AND PAPERS OF GMDSS UNIT CHECKED OK.
– MF HF DSC icin
“ DAILY SELF TEST OF MF HF DSC CARRIED OUT. OK.
– Batarya testi icin
“ON LOAD / OFF LOAD TEST OF GMDSS UNIT BATTERIES CARRIED OUT.    ON LOAD = V:26.2 V    OFF LOAD = V:27.2V
Haftalık Test ve Kayıtlar
– MF HF DSC cihazının bir kara istasyonu ile test edilmesi
“ WEEKLY TEST CALL OF MF/HF DSC SEN TO CRS
– Kıyı istasyonun cevap vermesi durumunda
“ TEST CALL RCVD FROM CRS. MF/HF DSC WEEKLY TESTED
– Kıyı istasyonundan eğer cevap alınamazsa
“ WEEKLY TEST CALL OF MF/HF DSC SENT TO CRS / NO RESPONSE.
– INM-C’nin test edilmesi
“ INM-C  PERFORMANCE TEST HAS BEEN CARRIED OUT. OK.
– NAVTEX cihazinin test edilmesi ile ilgili olarak
“ NAVTEX RCVR WEEKLY TESTED. OK.
– EMG. VHF’ler icin
“ EMERGENCY TWO WAY RADIO(S) HAVE BEEN TESTED. OUT OF CH # 12-13




Varıştan Önceki Kayıtlar
– VHF ve AIS’in çıkış güçlerinin düşürülmesi ve varış kontrol listesinin doldurulması ile ilgili
“PRE ARRVL. CHECKS AND TESTS WERE CARRIED OUT. BOTH VHF AND AIS TX POWER REDUCED TO 1W
– MF/HF DSC’nin kapatılması
“ MF/HF DSC SWITCHED OFF DUE TO BERTHING TUPRAS TERMINAL”
Kalkıştan Önceki Kayıtlar
– MF/HF DSC cihazının açılması ile ilgili olarak
“PRE- DEPARTURE CHECKS AND TESTS  WERE CARRIED OUT MF/HF DSC SWITCHED ON DUE TO UNBERTHING FROM TUPRAS TERMINAL
– GMDSS ekipmanlarının kontrolleri antenlerinin kontrolleri ve bağlantı kontrolleri ile ilgili
“ALL RADIO EQUIPMENTS AND ANTENNAS ARE UNDAMEGED. PROPERLY CONNECTED AND WORKING SATISFACTORLY CHECKED PRIOR TO SAILING AND FOUND IN GOOD WORKING ORDER”
Aylık Test ve Kontroller
EPIRB ve SART Testleri
“ EPIRB MONTHLY TESTED. SARTS HAVE BEEN MONNTHLY TESTED AND PHY. SEEN OK.”
Akü, Anten ve Bağlantılarının Kontrolleri
“ALL BATTERIES AND THEIR ROOM CHECKED OK. ALL BATTTERIES DENSITY CHECKED AND SEEN NORMAL.”
“ AERIALS, ANTENNAS AND THEIR CABLES CONNECTIONS  HAVE BEEN CHECKED. ISOLATERS CHECKED AND SEEN GOOD CONDITION. OK.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Aracı kurumlar 'Simsarlar' nasıl gemiye gidilir ve telefon numaraları

Gemiadamı oldunuz tebrikler. Sıra şimdi bir çok yeni meslektaş ve meslektaş adaylarımızın en büyük problemine. İş bulma iş bulmaya çalışırken büyük meblalar kaptırma. Kimdir bu simsarlar? Öncelikle simsarla işemi gidilir demeyin bu simsarlık işinide layıkıyla yapan çok sayıda insan var. Ama malesef her sektörde olduğu gibi bu alandada dolandırıcı emek hırsızı bir çok insan var. Bu yazımızda simsarlarla işe yani gemiye nasıl gidilir. Ne kadar ödemeliyiz onları yazıcaz. Simsar kimdir şirketlerle bağlantısı olan personel temimini sağlayan insanlar. Tabiki bunun bir bedeli var Kaç para ödemem lazım? 1 maaş tutarının maksimum %20 si olmalıdır. Anlaşmanıza göre daha düşük olabilir. Mesela maaşınız 1000 usd anlaştınız. Geldi ilk maaş zamanı bu paranın %20 si simsar arkadaşa gidicek. Ama şirket ödeyecek personel karışmaz. Kesinlikle nakit para vermeyin ne olursa olsun inanmayın. İşini düzgün yapan aracı kurunların bir ksımının numarası bunlardır ; Melek Karacan +

BASİT DRAFT SÖRVEY HESABI

Adım adım Draft Surveyi Deplasman(displacement),geminin taşırdığı su miktarıdır yani tüm ağırlığı. Adım-1=Draftların saptanması Baş draft=(iskele baş draft+sancak baş draft)/2 kıç draft=(iskele kıç draft+sancak kıç draft)/2 vasat draft=(iskele vasat draft+sancak vasat draft)/2 Adım 2 = Draft düzeltmesi Elde ettiğimiz draftlar gemi dikmelerinin üzerinde bulunmadığından aşağıdaki formüllerle düzeltilirler. Baş draft düzeltmesi =(lf / lbd)x trim kıç draft düzeltmesi=(la / lbd)x trim vasat draft düzeltmesi =(lm /l bd)x trim lf = baş draft markaları ile baş dikme arası mesafe la = kıç draft markaları ile kıç dikme arası mesafe lm = vasat draft markaları ile vasat dikme arası mesafe lbd =baş ile kıç draft markaları arasındaki mesafe lbd = lbp-(la+lf) Bir geminin başa trimli olması istenmeyen bir durumdur.Bundan dolayı başa trimli gemilerde draft işaretleri - kıça trimli gemilerde işaretler +dır. Adım 3 = Düzeltillmiş draftların ortalaması alınır.

İş Arayan Denizciler için Gemide iş

İSİM SOY İSİM  YETERLİLİK/GÖREV TECRÜBE(VARSA)  TELEFON NO YORUM KISMINA YAZIN İŞVERENLER SİZİNLE İRTİBATA GEÇŞİN.  Bu konulara dikkat. Lütfen okuyun..  Simsarlarda nelere dikkat etmelesiniz. TIKLA...  Yüksek maaş ilanları yalan Dikkat edin TIKLA...