Ana içeriğe atla

BASİT DRAFT SÖRVEY HESABI






Adım adım Draft Surveyi


Deplasman(displacement),geminin taşırdığı su miktarıdır yani tüm ağırlığı.

Adım-1=Draftların saptanması

Baş draft=(iskele baş draft+sancak baş draft)/2
kıç draft=(iskele kıç draft+sancak kıç draft)/2
vasat draft=(iskele vasat draft+sancak vasat draft)/2





Adım 2 = Draft düzeltmesi

Elde ettiğimiz draftlar gemi dikmelerinin üzerinde bulunmadığından aşağıdaki formüllerle düzeltilirler.

Baş draft düzeltmesi =(lf / lbd)x trim
kıç draft düzeltmesi=(la / lbd)x trim
vasat draft düzeltmesi =(lm /l bd)x trim

lf = baş draft markaları ile baş dikme arası mesafe
la = kıç draft markaları ile kıç dikme arası mesafe
lm = vasat draft markaları ile vasat dikme arası mesafe
lbd =baş ile kıç draft markaları arasındaki mesafe

lbd = lbp-(la+lf)

Bir geminin başa trimli olması istenmeyen bir durumdur.Bundan dolayı başa trimli gemilerde draft işaretleri -
kıça trimli gemilerde işaretler +dır.



Adım 3 = Düzeltillmiş draftların ortalaması alınır.

FA=(düzeltilmiş baş draft + düzeltilmiş kıç draft) / 2


Adım 4 = Ortalamanın ortalaması bulunur.

MM=(FA+düzeltilmiş vasat draft) / 2

Adım 5 = Ortalamanın ortalamasının ortalaması bulunur.

MMM= (MM+düzeltilmiş vasat draft) / 2

Adım  6 = 1.Trim Düzeltmesi

Geminin gerçek trimi bulunur.

 gerçek trim = Düzeltilmiş kıç draft - Düzeltilmiş baş draft



1.trim düzeltmesi =(gerçek trim x LCF x tpc x 100) / LBP

Adım 7 = 2.Trim Düzeltmesi

Stabilite kitabından MCT1 ve MCT2 değerleri bulunarak bunların farkından MCT değeri bulunur.

MCT  = MCT1 -MCT2

MCT1 =MMM DRAFT  değerine 50 cm eklenmesidir.
MCT2 =MMM DRAFT değerinden 50 cm çıkarılmasıdır.

2. trim düzeltmesi = ((gerçek trimin karesi) x 50 x MCT) / LBP

2. trim düzeltmesi daima pozitiftir.

Adım 8 =Düzeltilmiş Deplasman bulunur.

Düzeltilmiş Deplasman = Deplasman + veya -1.trim düzeltmesi +2.trim düzeltmesi

Adım 9 = Yoğunluk Düzeltmesi

yoğunluk düzeltmesi = ((deniz suyu yoğunluğu / 1025)-1) x düzeltilmiş deplasman

Bu adımdan sonra çıkan değer negatif ise deplamandan çıkarılır, pozitif ise eklenir.


Yorumlar

  1. Salam yaciyim isdabuldayim is ariyorum yardimci olursaniz guzel olur

    YanıtlaSil
  2. Roro gemisinde çalıştım can kurtarma vardiya tutma belgelerim var kamarot olarakta çalışabilirim gemiciyim

    YanıtlaSil
  3. Yeni gemiciyim kaynakclylm iş arlyorum yardlmcl olursanlz 05435509044

    YanıtlaSil
  4. Kamorot belgem var yeni aldim iş arıyorum ro-ro belgemde var iş arıyorum yardımcı olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil
  5. Adim zekeriya afyon karahisarda yaşiyorum kamorot belgem var iş ariyorum

    YanıtlaSil
  6. Usta gemiciyim tecrübeliyim şuan boştaylm 0543 4726030

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Aracı kurumlar 'Simsarlar' nasıl gemiye gidilir ve telefon numaraları

Gemiadamı oldunuz tebrikler. Sıra şimdi bir çok yeni meslektaş ve meslektaş adaylarımızın en büyük problemine. İş bulma iş bulmaya çalışırken büyük meblalar kaptırma. Kimdir bu simsarlar? Öncelikle simsarla işemi gidilir demeyin bu simsarlık işinide layıkıyla yapan çok sayıda insan var. Ama malesef her sektörde olduğu gibi bu alandada dolandırıcı emek hırsızı bir çok insan var. Bu yazımızda simsarlarla işe yani gemiye nasıl gidilir. Ne kadar ödemeliyiz onları yazıcaz. Simsar kimdir şirketlerle bağlantısı olan personel temimini sağlayan insanlar. Tabiki bunun bir bedeli var Kaç para ödemem lazım? 1 maaş tutarının maksimum %20 si olmalıdır. Anlaşmanıza göre daha düşük olabilir. Mesela maaşınız 1000 usd anlaştınız. Geldi ilk maaş zamanı bu paranın %20 si simsar arkadaşa gidicek. Ama şirket ödeyecek personel karışmaz. Kesinlikle nakit para vermeyin ne olursa olsun inanmayın. İşini düzgün yapan aracı kurunların bir ksımının numarası bunlardır ; Melek Karacan +

İş Arayan Denizciler için Gemide iş

İSİM SOY İSİM  YETERLİLİK/GÖREV TECRÜBE(VARSA)  TELEFON NO YORUM KISMINA YAZIN İŞVERENLER SİZİNLE İRTİBATA GEÇŞİN.  Bu konulara dikkat. Lütfen okuyun..  Simsarlarda nelere dikkat etmelesiniz. TIKLA...  Yüksek maaş ilanları yalan Dikkat edin TIKLA...